bukuprima

Tuesday, December 26, 2006


Makin dekat lelaki itu menuju ke arah meja mereka,
makin dada dilanda debar. Rasa macam nak lari aje

tapi nak lari kat mana? Kaki ni, nak angkat pun

dah tak larat lagi! Apatah lagi nak bergerak.

Aduhai.... inspector gadjet, mengapa asyik muncul

depan aku? Suri mengeluh lagi.


CITRA CINTA.........
Antasya Balqis.........RM15.90
Suri, seorang gadis yang cekal dan tabah menghadapi hakikat cinta bersama Fazrul sejak dari bangku sekolah kecundang di tengah jalan. Suri terpaksa akur yang cintanya bersama Fazrul hanyalah cinta monyet setelah Fazrul ditunangkan dengan Azlin atas kehendak keluarga.
Suri berjaya melanjutkan pelajaran di sebuah kolej bersama Mastura. Sewaktu hari pendaftaran, Suri telah diganggu oleh seorang jejaka bernama Dwen yang terkenal dengan sikap nakalnya suka mengusik pelajar-pelajar perempuan di kampus. Cinta pandang pertama telah membuat Dwen terpikat pada Suri. Namun Suri tidak menghiraukan. Dwen tidak berputus asa. Demi menawan cinta Suri, dia sanggup mengikut Farouk, abang Mastura bercuti ke rumah Suri. Pelbagai peristiwa telah berlaku sehingga Suri mula menaruh hati pada Dwen. Namun perasaan kecewa atas perbuatan Fazrul masih menjadi kudis membuatkan Suri cuba menidakkan perasaan terhadap Dwen. Keadaan menjadi semakin rumit apabila Suri telah ditunangkan dengan lelaki misteri bernama Eidwan Khalil sedangkan hatinya masih menyintai Dwen. Fazrul pula muncul kembali setelah ditinggalkan Azlin. Dapatkah Suri menerima Eidwan Khalil sebagai teman hidupnya? Apa pula tindakan Dwen untuk menambat hati Suri? Masih adakah cinta Suri untuk Dwen, lelaki yang tidak jemu-jemu menagih cintanya? 336 halaman

0 Comments:

Post a Comment

<< Home